vervolg Onzain

Start Omhoog Inhoud

Start Omhoog

Vervolg

We hebben super weer getroffen. Er volgen nu een paar leuke dagen, waar we overdag in groepjes de omgeving verkennen:   kastelen te bezichtigen, een mooie dieren tuin, of het park waar alle kastelen op schaal  zijn nagebouwd, of een bezoek aan stad Tours of Blois.

Maar s'avond na het eten, is er een gemeenschappelijk festijn : vliegen.   we bezoeken enkele vliegvelden. maar we komen nergens andere toestellen  tegen . Om de tien minuten is er een vliegveld in de achtertuin van de boer. Maar ze liggen er, jammer genoeg,slecht onderhouden bij. Meestal met hoog gras en erg ruwe ondergrond.

Dat er veel velden zijn komt  George goed uit, wat hij krijgt te maken met een haperende motor. En kan gelukkig zonder problemen landen op een vliegveldje. (Achteraf gebleken is het een defecte opvoerpomp.)

Voor diegene die geen toestel hebben meegenomen worden er rondvluchten geregeld. Zodat iedereen ook de omgeving van bovenaf heeft gezien. Zelfs de dames zijn  allemaal mee geweest op verkenning.  De dagen vliegen letterlijk voorbij, iedere dag ontdekken we nieuwe plaatsen/vliegvelden.

de "groundcrew"

Groepsfoto

op een van de laatste avonden hebben we iedereen opgetrommeld voor het maken van een foto. Gelukkig is iedereen present, en kan iedereen op de gevoelige plaat. Om er toch allemaal op te staan hebben we de vriendin van "Scotty" bereid gevonden de foto te maken. Alleen omdat iedereen een eigen camera heeft mee genomen worden er wel zeker twintig foto's gemaakt.   Maar zie hier het resultaat!!

Staand:
Ferry- Kitty-Loes Gonnie- George- Melissa- Wim- Kathleen- Willy- Math- Annegret- Greta- Linda- Hugo-  en de "dr. Oetker boys"(ikke en Walter)

Zittend:
 Herman- Balu- Helene- Tim- Paula- Esther- Olga- Mia- Tilly- Ger- Sam- Tom- Diana- en Berry

Maar,  zoals aan alle leuke dingen, komt ook aan deze vakantie een eind. Zaterdag moeten om 12.00 uur alle caravans "leeg"opgeleverd worden. Na enig overleg met Tilly en Diana, word besloten alles na het  ontbijt in de auto's te laden en dan te verkassen naar de parking van de vliegtuigen. We kunnen dan nl. nog  een laatste vlucht plannen op de zondagmorgen.

De dag word zoals gewoonlijk afgesloten door een gezellig samen zijn. Maar omdat de groep zo groot is en muziek en drank in overvloed is, word ons door de eigenaar gevraagd onze feestje voor te zetten in een grote tent naast de camping. Hier in worden over dag activiteiten gehouden voor de kids. Maar de tent is voorzien van een paar grote halogeen lampen. En iedere beweging wordt gevolgd door het aangaan van deze lampen. Een stukje tape en "lenige" Wim brengen uitkomst, maar het is van korte duur. Na het tweede liedje van onze muzikanten Walter en Fer, komt de eerste camping gast al klagen. gevolgd door de uitbater van de camping. Deze heeft begrip voor ons feesten en nodigt ons uit, te verkassen naar een grote schuur. Hier kunnen we lawaai maken zonder iemand te storen.

(helaas word door flits van de  fotocamera geen goed sfeerbeeld gegeven, maar geloof mij, het was super gezellig.)

Zaterdag 27 juli

Door het gezellig samen zijn op de voorafgaande avond heeft  Berry  s'morgens startproblemen wakker te worden, hij besluit dan ook Diana te helpen met opruimen. Om ongeveer 10.00 uur zijn we in de lucht. het is  een super vliegdag, lekker warm , nagenoeg geen wind , geen turbulentie. We maken een vlucht richting het noorden, Hier zijn we gehele week nog niet geweest. We zetten heading richting de de hoge snelheidslijn van de TGV. Maar helaas we zien geen treinen, Dan maar richting Blois. In de verte is het grote vliegveld goed zichtbaar. er is weinig beweging op het veld.  We vliegen nu verder naar het oosten om Blois heen, en volgen dan weer de Loire-vallei richting vliegveld. Ook is er nog ff tijd om een leuke video op te nemen. Onze filmer Tom legt een super opname vast :  als ik met een hoge snelheid langs Walter kom, en via een mega "wingover" uit beeld verdwijn!!  ( super Tom !!!!) Ook de laatste landing is een uit het boekje. Zoals al de gehele week stijgen en landen we op in formatie. Bij deze laatste landing laat Tom de camera draaien, en het resultaat:  een super gefilmde , touch-down.

Terug bij de caravans is bijna alles opgeruimd, alleen moet er nog iemand een laatste inspectie komen doen. Wij hebben het geluk deze check word uitgevoerd door het meisje wat we in de loop hebben meegenomen voor een rondvlucht. Dus alles in orde.  We hebben nog een lunch gereserveerd in het restaurant.  Na dat deze een beetje gezakt is , liggend onder de bomen in de schaduw, begint het harde werk! afbreken

Het word vijf minuten werken, tien minuten rusten, maar na een paar uurtjes staat alles weer vast op de aanhangwagen, na een snelle verkoelende douche nemen we afscheid van Scotty, en gaan we op weg. Het word een lange rit. En te bedenken, dat ik de enige ben, die het zonder airco moet doen. Het begint al goed als we de tolweg bereiken: mega- ongeluk met mega- file. Gelukkig hebben ze in frankrijk goede verkeersinformaties zender, alleen lastig als je geen Frans spreekt. Maar navigator Tilly berekent de omleiding, en we zijn maar 10 min. omgereden, en vinden een lege weg voor ons. We rijden stukken van twee uur, en houden weer contact via onze radio's. Als het 2.00 nachts is trek ik het niet meer, mijn ogen worden zwaar, (ik staar maar naar twee achterlichtjes) en ik wil geen brokken maken. Na het drinken van een sterke koffie, knap ik weer op, en we gaan toch verder. Gelukkig zijn de wegen in België goed verlicht, en  we komen "heelhuids" thuis.

Zondag 28juli

Ik kruip tegen 3.30 uur in mijn bed.  Na een paar uurtjes slaap en een stevige maaltijd ben ik weer een beetje fit.  Later die middag hebben we weer, op Maasmechelen afgesproken op de toestellen op te bouwen. Na enkele uurtjes zijn de toestellen weer vliegklaar. Na een kleine lokale vlucht, zet ik het toestel terug in de hangaar.  Afsluiting van een fantastische week  !!!!

Langs deze weg wil ik dan ook iedereen bedanken voor de super vakantie!!!!       Peter