|
|
Overzicht mbt de ombouw van de R1150 motorblok.Na een paar jaar rondgevlogen te hebben met een Rotax 582 motor, en wat sleutel werk aan een BMW K75, heb ik de keuze gemaakt voor de ombouw van de boxer BMW. Doorslaggevend, is het gewicht/vermogen verhouding, en dat er voor deze motor al een goedkeuring/toelating is. Na wat zoekwerk uit gekomen bij een R1150 GS blok. Blok heeft redelijk wat KMīs maar is technisch zeer goed in orde. Alleen de onderzijde heeft pekelschade. dwz de lak/coating is op veel plaatsen los of gecorrodeerd. Verder zijn de kleppendeksels vrij van beschadigingen. Motorblok zoals die uit de motorfiets is geschroefd. Kabelboom en de andere aanbouwdelen staan niet op de foto. De aluminium platen zijn klaar, incl. de tussenliggende buizen en de propelleras Frontaanzicht van de propelleras Speling tussen de uitlaat en de motordrager. Bij de R1150 zijn de uitlaatbuizen dikker, maar hebben schijnbaar een kleinere buigradius, zodat de speling voldoende is.
Overzicht van de complete motordrager Cilinderkop verwijderd voor controle, ondanks de km-stand alleen maar wat aanslag op de zuigers idem aan de andere cilinder Poelie voor de V-snaar van de dynamo, pas gedraaid op de ring van de ontsteking Ophangpunt aan de onder-voorzijde van de motor idem. Bevestiging van de Kubota dynamo.
door naar deel2 |
Laatst bijgewerkt: 22 oktober 2011 |