2006 deel3

Start Omhoog Inhoud

 

Start Omhoog

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

09 oktober 2006 lokale vluchtjes Heinsberg

Vandaag weer een echt lekker weer. Gisteren heeft Erik al gebeld, of ik vandaag tijd en zin heb om te vliegen. Gelukkig is dit weer eens een vaste vrije maandag. Ik ben vroeg opgestaan voor het afhandelen van andere "to-do" dingen. Om half tien gaat de telefoon dat Erik vanuit België vertrekt. Ze rijden ongeveer een uur, dus ik heb tijd zat. Na het inladen van nog wat spulletjes ga ik richting stalling. Het toestel staat ook al te poppelen, om weer eens van stal te komen. Aangekomen op het vliegveld constateer ik dat we niet alleen zijn. Manuel geeft vandaag cursus met para-moteur/motorschirm (in goed Duits!!)   http://www.ul-bergischesland.de/ Bij het opbouwen van het toestel krijg ik spontaan hulp van de cursisten. Maar, als ik hun vertel/uitleg, dat ik zonder hulp kan,  staan ze hiervan versteld. Zeker ook de tijd die dit in beslag neemt!!! Hun hebben meer voorbereiding nodig. Vandaag gaat Erik de OO-F18 onderwerpen aan een paar vluchten.

 

Meer foto's van dit toestel staan op de pagina OO-F18  Later in de middag volgen er nog meer leden, en het word gezellig druk.

Na een "luchtdoop"met een bekende van Erik, en het tanken van wat liters gemengde benzine,

ga ik nog wat rondvliegen met mijn liefje ( slijm, slijm......).

 Bij terugkomst is Mathieu al aan het afbouwen, maar ik vraag Erik mij nog wat ondersteuning te geven met het vliegen vanuit de achterste stoel, en de uitwerking van de flaps. Beide ben ik wel mee aan het vliegen, maar helaas niet met de juiste uitleg. Sturen vanuit de achterste stoel is niet gemakkelijk, je hebt een heel achtergevoel. Je zit niet meer in het draaipunt van het toestel, en iedere beweging van het toestel ga je corrigeren. Vooral het moment van afvangen ligt anders, je hebt de neiging te vroeg te beginnen. Maar gelukkig heb ik geen hulp nodig, en kan ik mooie landingen maken. Ook het gebruik van de flaps is nu veel duidelijker. Bij de juiste stand en snelheid heb je zowel bij de start als landing veel minder baanlengte nodig. Alleen de juiste (lagere) snelheid was voor mij een vreemd gevoel, verbluffend zijn dan wel de afstanden!!!  Met de laatste druppels benzine in de tank, heb ik nog een proefje gedaan met de videocamera. Ik heb een simpele steun bevestigd in het toestel en de film laten lopen tijdens de gehele circuitvlucht.

zie hier het resultaat:

leuk hé????    later meer.......



 

 

 

Start ] Omhoog ]

Laatst bijgewerkt: 22 oktober 2011