2006 deel2

Start Omhoog Inhoud

 

Start Omhoog 2006 deel3

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13 augustus Oldtimer Fly-Inn te Schaffen- Diest

Zoals gewoonlijk valt de Fly-Inn van Schaffen-Diest bijna altijd in het laatste weekend van de vankantie. Op de zaterdag is het nog altijd slecht weer, en ik heb zelf al geen hoop meer voor de zondag.  Met Berry afgesproken dat hij belt als er iets te vliegen valt. Voor de zondag morgen maar geen wekker gezet......  Yep, s'morgens schijnt de zon ons wakker....  om 10.00 rinkelt ( sorry piept) de GSM, Berry vind dat we deze dag niet ongevlogen voorbij mogen laten gaan.  Math heeft al te kennen gegeven, dat hij onderweg is. We spreken af dat we het er maar op moeten wagen. Na een onbijtje, het raadplegen van de radarbeelden trekken we richting vliegveld. Linda informeert nog tussentijd of mijn navigator ook meegaat.  Na het checken en aftanken van de toestellen vertrekken we met goede zin richting Schaffen. Zoals gebruikelijk,verdwijnt Math na een paar minuten al uit het zicht. De route voert ons langs het vroegere veld van Maasmechelen en vliegveld Zwartberg. Na een dikke 50 minuten bereiken we het kanaal, het zicht word enigszins belemmerd door een paar lokale buien. Het is rustig op het veld, aangezien de meeste deelnemers reeds huiswaarts zijn vertrokken.Er is weinig circuit-verkeer, zodat we direct kunnen aansluiten in downwind.  Bij het verlaten van de landingsbaan worden we begeleid door twee oud-bekende  Marc en Nico. Ze zijn lid van de vliegclub, en ze loodsen ons met hun Follow-Me-Jeep richting parking. 

Voor de goede en veilige landing krijg ik nog een klein kusje!!      lache!!!!

Bij de ontvangsttent krijgen we, zoals altijd onze deelnemerskaart, en de drank bonnetjes. Perfect verzorgt!! Door het opkomende slechte weer zijn de meeste vliegtuigen reeds vertrokken, en heb ik weinig foto's kunnen maken.  klik hier voor meer foto's van de vliegtuigen

Om het feest nog meer old-timer-gehalte te geven, zijn er de laatste jaren ook veel auto's en motoren en legervoertuigen aanwezig.

Hier een paar foto's met oa onder "mijn Mustang droom"

Superbak met "hydraulische spring vering"!!!

 

Na een kleine rondwandeling, genieten we nog ff op het terras.

De wolken worden nu als maar dreigender, waardoor we maar besluiten zo snel mogelijk te vertrekken. Na het bijtanken uit de wingtanks, word de motor gestart, en moeten we het gehele terrein over taxien om aan het begin van de baan te komen. Er vertrekken nu meerdere toestellen, en we laten de kisten die de rondvluchten verzorgen maar voorgaan. Na het wegklimmen uit het circuit, komen we in een kleine bui. Gelukkig heb ik s'morgen nog mijn voorruit schoon gemaakt, waardoor ik toch goed zicht hou.  Ik verleg mijn heading iets waardoor we direct uit de bui weg zijn. Gaande weg word het weer als maar beter, en we landen op de homebasis met perfect zomer weer. Er zijn weinig activiteiten  op het vliegveld,  we genieten dan nog, onder het genot van een koele pint, na van een leuke afsluiting van de vakantie!!!

 

 

17 en 18 augustus Flugleiterdienst op Flugplatz Heinsberg

 

 

 

27 augustus Fly-Inn /Opendeurdag Kiewit

 

 

verder naar deel 3

 

 

Start ] Omhoog ] 2006 deel3 ]

Laatst bijgewerkt: 22 oktober 2011