2005 deel2

Start Omhoog Inhoud

 

Start Omhoog 2005 deel3

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 febr. 2005, Heinsberg

Na de Autosalon nog een paar dagen driftig gesleuteld.  Diverse onderdelen verbeterd of veranderd. Alle bekabeling van het instrumentenpaneel  is nu eindelijk aangesloten. Het waren veel touwtjes!!!

Omdat ik geen grote carnavalsvierder ben, en het weer meespeelt hebben we afgesproken om de maandag maar te benutten als "eerste vliegdag van 2005"  Een lekker zonnetje, en een matige wind.  Om het toestel naar de winter weer te starten valt niet mee. Ik heb geen voorbereiden gedaan, en word afgestraft met het niet aanslaan van de motor. Doordat de motor lang stil heeft gestaan, zijn de bougies vol olie gelopen, ( de motor hangt op zijn kop, zodat de bougies het laagste punt zijn).  Helaas heb ik mijn "wondermiddel" niet bij. ( bougies inspuiten met remmenreiniger en dan aansteken) en word het dus gewoon met een beetje benzine schoonspoelen.  Helaas vergeet ik de benzine uit de vlotterkamer te laten lopen. De motor slaat nu ook maar net aan.  Na het opwarmer nog een laatste check, en dan de eerste vlucht. Na twee circuits  begin ik weer de feeling te vinden, en is het weer als van oudst.   Zowel Uli als ook Erik en Luc zijn  langs gekomen.

Dit word een mooie landing!!

Daarom zit er aan de achterzijde zo'n handvat!!

Het zonnetje begint langzaam te zakken.  Einde van een leuke "eerste vliegdag 2005"

 

19/20/21 maart 2005, Heinsberg

zaterdag,

weer een dag sleutelen, de laatste hand gelegd aan een verwarming en een andere luxe: Na lange tijd met een handstart te hebben gevlogen, een elektrische starter.  Via Ebay een gebruikte starter gekocht. Helaas bleek deze een heel intensief leven achter de rug te hebben. Na een volledige revisie, eindelijk kunnen monteren. Bij de eerste pogingen gebeurt er helaas heel weinig. Het enige onderdeel waar ik niks mee heb gedaan, de rollenkoppeling draait door!!. Helaas is het een uitvoering die je niet kan demonteren. Maar een draaibank doet wonderen. Na een grondige reiniging werkt de koppeling weer. Vandaag starter, het startrelais en de startknop gemonteerd. Vlak voorde middag hoor ik opeens "rotax-geluiden" Uit nieuwsgierigheid dan toch nog snel naar het vliegveld gereden. Het zijn de boys van Budel. Helaas is het zicht echt slecht en ze zetten weer koers terug richting Budel   

http://www.hbubberman.demon.nl/PLanning/PLanning.htm

zondag

Van morgen is het nog altijd erg mistig, maar de webcams  van oa Kiewit, geven een zonnetje. Dus het er maar op wagen: Met toestel naar vliegveld. Nog paar kleine technische onvolkomenheden weggewerkt.  Het koelcircuit terug afgevuld en ontlucht. Nieuwe bougies  Bij het opbouwen ben ik maar alleen op het vliegveld, Heeft niemand dit weer verwacht???  Gunter arriveert met zijn Rans S6.   Na eerst een lokaal vluchtje en een laatste check,  tank ik wat bezine bij, voor een vluchtje richting vaderland.  Rondje Echterbos, Diergaarde, Pey,StJoost, Maaseik, weer richting Heinsberg. Onderweg een verwarming getest, deze geeft voldoende warmte, maar stoort zeer irritant op de radio. Helaas geen foto's gemaakt.

maandag

oeps, weer aan het sleutelen,  de voorstoel is gisteren verschoven, en moet opnieuw vastgezet.  Vandaag schijnt er een heerlijk zonnetje maar er staat verschrikkelijk veel wind.  Erik is langs gekomen, en we willen een kleine navigatie vlucht maken. het enige vliegveld waar ook door de week gevlogen word is Erkelenz-Kuckhoven. Even bellen, en ja hoor open!!   Na een halfuurtje vliegen zien we het veld liggen.  Ondanks dat het een van de grootste UL-vliegveld van Duitsland is zien we toch maar 1 toestel dat richting baan taxied.  De landing gaat redelijk, omdat de wind beter in de baan staat als in Heinsberg. 

Let op de windzak!!

Ook GŁnter is aanwezig en is bezig de vleugels aan zijn vogel te hangen.

 

Na een kop koffie in de bar, gaan we maar weer "huiswaarts", gelukkig hebben we nu de wind mee.Verschil is toch ongeveer 30 km.  De grondsnelheid loopt op tot 140, bij een cruisesnelheid van 110km.  De landing is nu echt "werken", maar toestel laat zich rustig aan de grond zetten.  Weer wat vliegminuten opgedaan voor het vliegboek!!!

16 mei  vlucht van Bassange naar Avernas

Ondanks de grondmist toch maar richting Bassange gereden met de aanhangwagen.  Erik heeft met diverse mensen afgesproken

Omdat we uit CTR van Luik te blijven vliegen we langs Tongeren. Hier is het distributiecentrum van SKF-Europa.

Op de parking van Avernas, hier staan genoeg toestellen buiten maar er word weinig gevlogen.

Toestel in final 

Mooi verzorgt kasteel op de terugreis.

Airfield "Bassange",   ook hier weer volgende crosswind.

 20/21 mei  2005, Texel

Helaas door de slechte weersvoorspelling, niet naar het Taildragger-treffen kunnen gaan. Achteraf bleken de buiien wel mee te vallen, maar er stond toch tijdens het gehele weekend een stevige wind ( 20 knopen).

Nu maar hopen dat het de komende weken beter weer wordt.

verder naar 2005-deel3

 

 

Start ] Omhoog ] 2005 deel3 ]

Laatst bijgewerkt: 22 oktober 2011